دکتر عزیز نژاد مدیر کل بهزیستی بوشهر: سلامت روانی باعث افزایش کارآمدی محیط کار و نیز رشد سازمان می شود

دکتر حیدر عزیزنژاد مدیر کل بهزیستی استان بوشهر طی یک پیامی هفته سلامت روان را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، همزمان با هفته سلامت روان ، مدیر کل بهزیستی با اشاره به اهمیت سلامت روان در محیط کار، از تلاش روانشناسان و مشاوران و همه دست اندرکاران خدوم حوزه سلامت روان در بهزیستی قدردانی کرد.

در متن این پیام آمده است : امسال هفته سلامت روان را با شعار «اهمیت سلامت روان در محیط کار» آغاز می کنیم که نشانگر آن است که؛ سلامت روان و عملکرد انسان دو مفهوم مرتبط با یکدیگر که در کنار هم می‌توانند انسان‌ها را به رشد و شکوفایی برسانند. سلامت روان تمام جنبه های زندگی را تحت الشعاع قرار    می دهد و از آنجا که بیشترین ساعات مفید بیداری هرفرد شاغل در محیط کار می گذرد سلامت روان در محیط کار اهمیت ویژه پیدا می کند.

با توجه به اینکه رعایت اصول سلامت روان در محیط کار می تواند از تنش ها جلوگیری کند. شناسایی، ارزیابی و کنترل عواملی که سلامت روان افراد در محیط کار را به خطر می اندازند اهمیت دارد.

کارکنانی که سلامت روانی بهتری داشته باشند مسئولیت‌پذیری بیشتری را نشان می دهند با پشت ‌سر گذاشتن چالش‌های سخت کاری و مهار استرس ها، انعطاف‌پذیری بهتری در ایفای نقش نشان داده و به رشد سازمان کمک می کنند.

دکتر عزیز نژاد با تاکید بر نقش و اهمیت سلامت روان در محیط کار بر شاغلان ادامه داد:، محیط کار بهزیستی بدلیل کار بر آلام مددجویان محیط سختی است لیکن با  ایجاد جو صمیمی، همدلی، صداقت، همکاری و احترام متقابل در میان کارکنان و حتی با گذاشتن یک گلدان کوچک روی میز یا کنار اتاق، و... می توان محیط کار بهتری باشد.

وی سازمان بهزیستی را به عنوان یک نهاد علمی حمایتی دانست و گفت : روز و هفته سلامت روان را بهانه قرارداده به  تمامی آنان که در راستای ارتقای سلامت روان، در گوشه گوشه این استان برنامه های ارتقاء سلامت  بهزیستی را در قالب آموزش مهارت های زندگی بومی سازی شده، پیش از ازدواج و زندگی خانواده، فرزند پروری و...، آگاهسازی ، ارائه مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری و تلفنی ۱۴۸۰ و اورژانس اجتماعی ۱۲۳ ارایه می دهند خصوصا کارکنان و روانشناسان و مشاوران شاغل در بهزیستی استان صمیمانه تبریک عرض می کنم. امیدوارم همواره توفیق خدمت به جامعه هدف در سایه رحمت الهی داشته  باشند.

دکتر عزیزنژاد

مدیر کل

مدیرکل

کد خبر 119207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد